
UDRUŽENJE ŽENA SUDIJA U BOSNI I HERCEGOVINI
UDRUGA ŽENA SUDIJA U BOSNI I HERCEGOVINI
УДРУЖЕЊЕ ЖENA CУДИJA У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ
ASSOCIATION OF WOMEN JUDGES IN BOSNIA AND HERZEGOVINA
Snaga udruživanja i liderstvo u pravosudnoj zajednici BiH
U hotelu Mogorjelo u Čapljini je 05. decembra tekuće godine održan izuzetno posjećen skup Udruženja žena sudija u Bosni i Hercegovini, a u sklopu aktivnosti u okviru projekta koji je podržala Ambasada Kraljevine Norveške u BiH.
%20r.jpg)
Jedan od ciljeva ovog skupa je svakako i da se ukaže da je sudska pozicija liderska pozicija. Žene u pravosuđu u BiH su u većini na pozicijama sudija i tužilaca zbog čega su sudinice u jednistvenom položaju da utiču na prava žena putem pravosudnog sistema, da štite i osnažuju položaj žene i istaknuto je da je to snaga koju treba udružiti i raditi na tome da se održavaju skupovi i vode diskusije na neke specifične probleme u bosanskohercegovačkom društvu, kao što je recimo nasilje u porodici, seksualna eksploatacija, maloljetnička delinkvencija. To su teme koje su prisutne u svim dijelovima društva, a prilika je ovakvog skupa da se i o tome progovori.

Moderatorica ovog skupa bila je Amela Mahić Samardžić, sudinica Općinskog suda u Sarajevu. Pored sudinice Amele Mahić Samardžić, prezentatorice su bile Adisa Zahiragić, sudinica Kantonalnog suda u Sarajevu i predsjednica Udruženja žena sudija u BiH, i psihologinja Mirjana Musić, koja je sa aspekta stručnjaka iz psihologije govorila o ženama liderima, zatim o tome kako prepoznati dobrog lidera i kako biti dobar lider, psihološkim karakteristikama lidera, koje su to karakteristike koje odlikuju žene lidere i koje su to osobine povezane sa liderstvom. Istaknuto je da biti lider ne znači samo biti vrhunski profesionalac u određenoj oblasti, već to znači biti uspješan i u obraćanju i u komunikaciji. Vođa mora biti samopouzdan, siguran, informisan, entuzijasta, optimista, da ga odlikuju hrabrost i odlučnost, mora da vlada mnogim vještinama verbalnog i neverbalnog izražavanja. Liderstvo se bazira na razumijevanju, predviđanju i kontrolisanju ponašanja sugovornika. Lider je ličnost sa stilom, odnjegovanog izgleda, lijepih manira, ponašanja. Vrhunski profesionalac, umije da kontroliše emocije i postupa uvijek u skladu sa pravilima poslovne komunikacije. Dobar lider mora biti istovremeno vođa, učitelj i učenik.
